سایت رسمی شرکت آرسین شیمی پویش : 44263671, 44263672
منو
سیترات سدیم
    بازديد : 695 | تاريخ : 1399/09/18 | به اشتراک بگذاريد Share

سیترات سدیم

, , , , , , , , , , , ,

سیترات سدیم

سیترات سدیم




ترکیب شیمیایی که نمک سدیم اسید سیتریک محسوب می شود. این نمک بافری است که فلزات را جذب می کند و در اشکال بی آب و آب دار یافت می شود. شکل تبلور محلول آبکی آن به دست می آید. شکل بی آب این نمک به میزان 57 گرم و شکل دو آبه آن به میزان 65 گرم در هر 100 میلی لیتر آب 25 درجه سانتی گراد قابل حل است. از این نمک به عنوان بافر در تولید نوشابه های گاز دار به عنوان ناظم اسیدیته در مرباها، به عنوان پف کننده در خامه و به عنوان امولسیون کننده در پتیرهای فرآیند شده استفاده می شود. همچنین برای ممانعت از ترسیب مواد جامد شیرهای تغلیظ شده در حین ذخیره سازی در انبار از این نمک استفاده می شود. این نمک با ترکیبات آهن و کلسیم واکنش کرده و با جذب فلزات کلسیم و آهن باعث تشکیل ترکیبات پیچیده می شود. حد مجاز مصرف سیترات سدیم 1/0 تا 25/0 درصد است.

سیترات سدیم نمک سدیم اسید سیتریک است. در این مفهوم، شبیه به سیترات کلسیم، مانند اسید سیتریک، ترش مزه است، و همچنین داشتن طعم شور، مانند نمک های دیگر. همین دلیل، سیترات هایی مانند سدیم و سیترات کلسیم هستند که معمولا به عنوان نمک ترش شناخته شده استفاده می کنند. عموما به عنوان افزودنی غذایی، که معمولا برای طعم و یا به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می شود.


نام :*
رايانامه:
متن نظر:*
تصوير امنيتي:*





تجهیزات آزمایشگاهی

.:: آرسین شیمی پویش ::. - سیترات سدیم

مواد آزمایشگاهی

اقلام مورد نیاز دانشجوها
کالای آزمایشگاهی

زمستان10%

تخفيف ويژه دانشگاهیان

Merck مواد آزمایشگاهی


محصولات آزمایشگاهی معتبر در دنیا را از آرسین شیمی پویش بخواهید

محیط کشت, مواد آزمایشگاهی مرک و سیگما, مواد صنعتی, نانو ذرات, تیترازول و کیت های اندازه گیری, محلول های استاندارد, تجهیزات دمایی آزمایشگاهی, تجهیزات عمومی آزمایشگاهی, تجهیزات اندازه گیری عمومی, وزنه و جعبه وزنه, تجهیزات آزمایشگاه شیمی و میکروبی, اقلام مصرفی آزمایشگاه, ظروف و شیشه آلات آزمایشگاهی, ظروف پلاستیکی آزمایشگاهی, ظروف آزمایشگاهی تخصصی

طراحی قالب توسط مهدی نت ، اجرا و پشتیبانی توسط بیزنا