سایت رسمی شرکت آرسین شیمی پویش : 44263671, 44263672
منو
پودر تالک
    بازديد : 836 | تاريخ : 1400/01/29 | به اشتراک بگذاريد Share

پودر تالک

, , , , , , , ,

پودر تالک

 پودر تالک





 کاربرد تالک : ورقه‌های کوچک تالک قابل انعطاف ولی غیرقابل ارتجاع است، هادی خوبی برای حرارت نیست و هنگامی که آن را لمس می‌کنیم احساس می‌کنیم که چرب است. دارای لومینسانس اغلب سفید مایل به سبز، زرد، کرم، قهوه‌ای، سبز و آبی است. این کانی در آب حل نمی‌شود ولی بسیار کم در کانی‌های اسیدی حل می‌شود و در شعله ذوب نمی‌گردد. گل سرشور؛ که خود سنگی دگرگونی است کاملاً از تالک تشکیل شده ‌است.


کاشی و سرامیک سازی: یکی از خواص تالک در صنایع کاشی و سرامیک بالا بودن حرارت و یا  مقاومت تالک در مقابل اسیدها وکم بودن تغییر حجم در دامنه وسیع حرارتی و شفافیت بیشتر آن است. وجود تالک در سرامیک عامل ایجاد مقاومت در تولیدات بوده  و از آن جا که تالک هنگام پخته شدن کاشی مانع ایجاد ترک های ریز و در نتیجه خرد شدن کاشی به مرور زمان می شود لذا از کاربرد آن در این صنعت  بیشتر استقبال می گردد .تالک هنگامی در لعاب به کار می رود که به سیلیس و منیزیم نیاز بوده و در عیارهای پایین حدود 4% از تالک به عنوان کمک ذوب و در عیار بالا به عنوان نسوز و عامل تنظیم کننده مقاومت در برابر شوک حرارتی استفاده می شود.

کاغذ سازی و جوهر چاپ: تالک‌های قابل مصرف در صنایع کاغذ، باید نرم، عاری از هرگونه ریگ یا  شن و دارای مقدار کمی مواد آلکالی باشند. این نوع تالک به آسانی در آب پراکنده شده و قابلیت قبول جوهر را بطور رضایت بخش دارا می‌باشد. جهت بهترین نوع کاغذ فقط تالک سفید و میکرونیزه و تقریبا فاقد میکا، کربنات کلسیم و اکسید آهن (حداکثر 2 درصد) مناسب می‌باشد.

معمولابه صورت میکرونیزه و با اندازه ابعاد کمتر از 5 میکرون هستند و باید رنگ سفید داشته باشند. این ماده معدنی بعنوان پرکننده ارزان قیمت تأثیر به سزایی درکاهش مصرف دی‌اکسید تیتانیوم دارد. تالک همچنین بعنوان پوشش دهنده موجب شفافیت کاغذ می‌گردد.

رنگ سازی: امروزه تالک با اکسید تیتان رقابت می نماید. درصد زیادی از تالک تولیدی جهان به عنوان  ماده پرکننده و رنگی در صنعت رنگ سازی استفاده می‌شود. خواص مهم تالک در رنگ عبارت است از نرمی، ضریب پخش خوب ، خنثی بودن در مقابل محلولها و وزن مخصوص کم.

بهداشتی و آرایشی: پودر تالک سفید با خاصیت لیز و چرب روی پوست می لغزند و باعث ایجاد نرمی و لطافت می شوند.تالک مانع تعرق بیش از حد بوده و از این پودر می توان به عنوان یکی از بهترین چرب کننده ها و محافظ های طبیعی جهت جلوگیری از ساییدگی پوست استفاد نمود. به علاوه جهت تسکین پوست ملتهب از  لباس ها و الیاف مصنوعی باعث ایجاد التهاب و خارش پوست می شود برای می توانید از آن استفاده کند.

لاستیک و پلاستیک: بازار جدید دیگر تالک، مصرف آن در لاستیک لاتکس اسفنجی است که در پشت  قالی، پارکت و موکت مصرف می شود. در این مورد ناخالصی‌های مزاحم از قبیل ترکیبات کلسیم، منیزیم، آهن و منگنز که با لاتکس شلاته می‌شود، نامطلوبند. مقدار مصرف آن به ازای هر 100 قسمت لاتکس حدود 75 تا 100 قسمت تالک است. تالک‌های مورد استفاده در صنایع پلاستیک به صورت ریز تا حدودی سفید و حاوی مقدار کمی آهن می‌باشد. نکته مهم در اندازه قطعات، شکل قطعات و رنگ‌های متفاوتی است که در انواع پلاستیک بعنوان پرکننده قرار می‌گیرند.

کشاورزی: مصرف تالک در تهیه مواد شیمیایی از دیگر کاربردهای تالک است که در بخش کشاورزی  مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کانی بویژه به علت بی‌اثر بودن از نظر شیمیایی و سازگاری با مواد سمی مختلف بسیار مفید می‌باشد. این کانی موجب تسهیل خواص فیزیکی و پاکندگی معرف‌ها گشته و اثرات آنها را افزایش می‌دهد.

در مصارف کشاورزی کانی تالک بعنوان پرکننده مواد معدنی به منظور دفع ناقلین میکروب و رقیق کننده مواد و نیز به عنوان حمل‌کننده خشک برای حشره‌کش‌ها، آفت‌کش‌ها، ضد قارچ و کودها در امر کشاورزی به کار می‌رود. تالک مصرفی به صورت دانه ریز و پودرهای قابل خیس شدن در کشاورزی مصرف می شود. تأمین کننده منیزیم در کودهای گیاهی است و همچنین به مقدار بسیار کمی تالک بعنوان رقیق کننده در تولید کود بکار برده می‌شود و موجب پراکندگی مواد در خاک می‌شود.

 مصارف دامداری: تالک به عنوان ماده ضد بسته‌ شدن در غذای حیوانات بکار می‌رود. گاهی تالک به  عنوان یک عامل ضد چسبندگی در خوراک حیوانات مصرف می شود که غالبا به جای تالک از سنگ آهک به شکل دانه ریز یا پودری برای این منظور استفاده می‌گردد.



نام :*
رايانامه:
متن نظر:*
تصوير امنيتي:*





تجهیزات آزمایشگاهی

.:: آرسین شیمی پویش ::. - پودر تالک

مواد آزمایشگاهی

اقلام مورد نیاز دانشجوها
کالای آزمایشگاهی

زمستان10%

تخفيف ويژه دانشگاهیان

Merck مواد آزمایشگاهی


محصولات آزمایشگاهی معتبر در دنیا را از آرسین شیمی پویش بخواهید

محیط کشت, مواد آزمایشگاهی مرک و سیگما, مواد صنعتی, نانو ذرات, تیترازول و کیت های اندازه گیری, محلول های استاندارد, تجهیزات دمایی آزمایشگاهی, تجهیزات عمومی آزمایشگاهی, تجهیزات اندازه گیری عمومی, وزنه و جعبه وزنه, تجهیزات آزمایشگاه شیمی و میکروبی, اقلام مصرفی آزمایشگاه, ظروف و شیشه آلات آزمایشگاهی, ظروف پلاستیکی آزمایشگاهی, ظروف آزمایشگاهی تخصصی

طراحی قالب توسط مهدی نت ، اجرا و پشتیبانی توسط بیزنا